Vivaldiana: plesna mojstrovina iz Rima

mg3664

O plesni skupini 

Spellbound je leta 1994 ustanovil Mauro Astolfi, dve leti pozneje pa se mu je pridružila Valentina Marini. Pod njunim skupnim vodstvom in po zaslugi edinstvenega sloga ter plesalcev, ki veljajo za ene najboljših v novejši generaciji, se je skupina uvrstila med najzanimivejše v Italiji. 

S širokim ustvarjalnim razponom in raziskovalnim slogom so prepričali občinstvo na najpomembnejših festivalih v Italiji, pa tudi po Evropi, Združenih državah in Aziji.

Danes delajo pod nazivom Spellbound Contemporary Ballet in si prizadevajo doma in po svetu občinstvu približati sodobni ples. Bili so med soustanovitelji Fakultete za plesno umetnost, iz katere so izšli številni uspešni plesalci in koreografi. Mauro Astolfi je njen umetniški direktor.  

vivaldiana.1

Mauro Astolfi - umetniški direktor in koreograf

Mauro Astolfi je eden najpomembnejših sodobnih evropskih koreografov, ki ga zaznamuje izviren slog. Po daljšem bivanju v ZDA je leta 1994 ustanovil Spellbound Dance Company, danes poimenovano Spellbound Contemporary Ballet, ki je pomembno središče, v katerem svoje koreografske izkušnje predaja mnogim mladim, razvijajočim se koreografom. 

Baletna hiša je trenutno vodilna na mednarodnem prizorišču in odlično povezuje Astolfijevo kreativnost s tehnično odličnostjo plesalcev, iz česar nastajajo visoko kakovostne produkcije.

Te že vrsto let navdušujejo množice, naklonjene plesu. Izkazali so se tudi na italijanski nacionalni TV mreži v posebnih oddajah Vittorie Cappelli, ostajajo pa ves čas zelo iskani v tujini.

Astolfi je kot koreograf sodeloval s številnimi plesnimi in opernimi hišami, od rimskega Balletto di Roma, madžarskega nacionalnega baleta in Opere v Leipzigu do čikaške Dance Company, izraelske Batsheva Dance Company, sodeloval pa je tudi s številnimi festivali po Evropi in zunaj nje, bil angažiran v Vancouvru in Torontu v Kanadi in med drugim ustvari tudi muzikal ”Zaročenca”. 

Mauro Astolfi pogosto nastopa kot gostujoči učitelj v večjih plesnih centrih po Italiji in vsem svetu, od Amsterdama do Tokija, od New Yorka do Los Angelesa.   


Koreografovi zapiski ob nastajanju Vivaldiane 

S tem projektom sem želel raziskati Vivaldijev svet, briljantnega skladatelja, in ga povezati z njegovo osebnostjo, z ustvarjalcem kot običajnim človekom, upornikom in posebnežem. V gib sem skušal prevesti nekaj Vivaldijevih stvaritev, da bi spomnil na njegov talent in sposobnost, da v svojem času na novo odkrije baročno glasbo. 

Vivaldi se je zavedal, da gre v razumskem svetu daleč čez meje svojega časa, a ga prav nič ni skrbelo, da plava proti toku. Res je bil genij. Tako sem prišel do zamisli, da bi preoblikoval njegovo glasbeno arhitekturo in dal našemu delu Vivaldijeve edinstvene značilnosti.

Vivaldiana 1

Zanimale so me različne govorice, ki so takrat krožile o njem. Med njimi so bile zgodbe o duhovniku Vivaldiju, ki je med mašo nenadoma zapustil oltar in stekel v zakristijo, da bi napisal glasbeni motiv, ki ga je ravno tisti trenutek imel v mislih, se potem vrnil in končal obred. 

Med inkvizicijo so ga preganjali, a so ga na srečo označili za glasbenika in zato norega, na koncu pa so mu le prepovedali mašo. Ta anekdota me je močno navdahnila in nastala je na plesu temelječa študija, ki združuje različne vidike Vivaldijevega sveta in postavlja v ravnovesje čisto umetniško plat z najbolj gledališkimi, včasih tudi na farso spominjajočimi človeškimi težnjami. Vivaldi je bil prvi glasbenik, ki je skladal z namero, da ljudi spodbuja in da vpliva na javni okus.